NOMCK's medlemmer anno 2011.

OBS. Bilder behøver ikke nødvendigvis å være av nyeste dato, men de er plukket fra perioder og situasjoner som omhandler - eller har omhandlet personen.

Til minne
 
Dag


28.09.1973
-
19.07.2009

Dag - det du ser er hva du får. Seg sjøl tvers igjennom. I vevmesterens umiddelbare nærområde - "Skyggesiden velforening" - ble det solgt et hus for noen få år siden, og der flyttet Dag og familien inn. Nærheten til et av NOMCK's medlemmer gjorde at han ble omtalt som Nabo'n. Til daglig håndterte han planter og buskvekster, brostein, kantstein, naturstein og betongstein, motorsag, vibroplate, minigraver og Hiace med tung boggihenger. Han var oppriktig glad i å kjøre motorsykkel, og selv i mange kuldegrader midtvinters tok han helst motorsykkel i steden for bil - hvis han fikk muligheten. Med sitt Løten'ske lynne og gode tørre humor, kom han fort inn i husvarmen i NOMCK. Fra tiden før - men også etter - han ble odøling var det Honda CB100 og Honda VF1000 som var det tohjulte eksistensgrunnlaget. I ettertid kjøpte han seg en HD earlyshovel samt en stabel gamle Dnepre med sidevogn. Og så må vi ikke glemme at han sørget for at ungene også fikk et lite knippe småmotoriserte leketøy da.

Vår alles kjære Dag Kjeverud kjørte onsdag den 15. juli sin kone’s Electraglide til Nord Odal MC Klubb’s ukentlige kaffekveld. Klokken hadde såvidt passert 23 på kvelden når han skulle kjøre de ca 900 meterne hjem. På riksvegen rett utenfor klubbhuset krysset en elg vegen denne kvelden, og aldri har omstendighetene vært mer uheldige. Dag traff denne elgen i kveldsmørket og ble meget hardt skadet. Han ble liggende noen minutter før ulykken ble oppdaget, men ble etter hvert fløyet til Ullevål sykehus. Skadene var meget omfattende – livet stod ikke til å redde, og han døde på sykehuset søndag formiddag den 19. juli 2009. Dag etterlater seg kone, en datter og en stesønn. 

Savnet og smerten vi føler etter den tragiske hendelsen er enorm og kan ikke beskrives. Tankene går til hans familie, som føler savnet, sorgen og smerten enda sterkere. 

Vi kommer til å huske Dag som en person med en utrolig lun og god humor, der det aldri var langt mellom de gode kommentarene som bestandig traff så godt. Han hadde et utrolig pågangsmot, optimisme og arbeidsmoral. Etter han kom hjem fra dagens arbeid, var han fort i gang med noe å gjøre på hus og eiendom, eller pusle med noen av husstandens motorsykler eller andre motoriserte redskaper. Barna var ikke gamle før de ble introdusert for motorsykkelens virkemåte og oppbygning, samt gleden ved å kjøre de. 

Du var ikke høyrøstet og brautende Dag – men det står et skrikende tomrom etter deg. 

”Jeg er ikke der – jeg døde ikke. Ride in peace. Love & Respect”
 

Arnfinn D. Arnfinn D. kjørte opp til førerkort for motorsykkel den tida det var helt normalt å gjøre det på en Tempo Comet - og i og med at han er en forsåvidt fersk medlem hos oss, så tør vi påstå at dette er et skoleeksempel på at vi virkelig våger å satse på ungdommen. At han er onkelen til NOMCK's godt voksne medlem Ronny, lar vi derfor stå som en ubetydelig parentes i vår klubbhistorie. Arnfinn D. er til daglig å finne med skisser, beregninger, skjemaer og tegninger som bestemmer hvordan folk har et ønske om å bo eller jobbe, og mange vil nok kalle dette en arkitekt. Han har en godt utover det normale interesse for musikk, og er til stadighet å finne på konserter og festivaler der også annen rockeinteressert ungdom ferdes. I moderne tid har Arnfinn vært å finne kjørende på Suzuki Intruder - noe han forøvrig fort fant menigsløst - så han er etterhvert å betrakte som en mer eller mindre dedikert Britbiker, når han nå har solgt sin Triumph Speedmaster og kjøpt seg Triumph America.
Arnfinn S. Om Arnfinn S. kan det sies det at data er ei greie han rett og slett kan. Derfor har det seg nå også slik at han jobber som IT ansvarlig på en av Norges mest anerkjente datarehabiliteringsbedrifter. Han kom inn i vår kollektive "greie" tidlig på 90 tallet, og han har vært innom endel "artige" sykler. Mest artig var nok den Kawasaki 400 twin'en i ei Triumph chopper ramme. Fort gikk det ikke. Men han har også hatt Suki GS750, HD Shovel chopper og HD Evo Softail.
Etter endel år som aktiv medlem uten sykkel - er Arnfinn fra og med 2012 sesongen stadig på farten på en dønn strøken Ultra Classic Electra Glide, og sjelden har vi unnet en person mer å få to hjul under ræva igjen.
Asgeir Asgeir - her alias Ludvik, har som sagt vært mye involvert i motorsport. Når du møter Asgeir, vil det antagelig ikke gå lang tid før du setter latterdøra på vidt gap. Han kom innom på en fest i første halvdel av 80 tallet, og siden har det heldigvis vist seg vanskelig å bli kvitt'n. Hele sin yrkeskarriere har Asgeir traktert verktøy og måleinstrumenter i den hensikt å reparere, forbedre, bygge om eller trimme forskjellige kjøretøy. Har vært tungt inne på mekanikersiden både i rallycross, "mangetimers" billøp på baner type Nürnburgring o.l. - og han er også godt involvert i den tekniske sfæren rundt et av Norges mest fremgangsrike funnybike team i dragracing. I dag er han faglærer for Norges eneste yrkesskoleklasse som kun retter seg mot motorsport. Denne jobben - og resultater av hans kollegialt utlevde seksualdrifter, har medført at han tilbringer mye tid i "dalstrøka innafor". Asgeir skifter ikke sykkel så ofte, så karrieren på to hjul er hittil gjennomført på Honda CB100, Honda CB 750Four og Triumph Thunderbird sport.
"Barry" Barry -  i alpene 1997 Den dagen Barry pensjonerer seg fra spesialtransport traileren sin - da kan han antagelig slå seg på brystet å si at ingen - ingen - har fraktet så mange tonn og tunge og vanskelige lass rundt på norske veier som han. Men han kommer ikke til å si det. Det er ikke Barry's natur å skryte.
Han har vært med oss i to omganger. Først i overgangen mellom 70 og 80 tallet, og etterpå fra midten av 90 tallet og utover. Han begynner å få noen motorsykkelturer på kontinentet bak seg, og han setter pris på de gode kvalitetsfulle turene på motorsykkel.
Barry har foruten de største fra Scania - befraktet seg på Honda CB500 Four,Yamaha XT550, Suki GSX 750 og 1100, Suki GS1000 og 1100, HD Evo Lowrider og HD Evo chopper.
Bjørn Long time member Bjørn har vært lastebilmekaniker, bilpåbygger, vedlikeholdsmekaniker på distriktets potetgullfabrikk, og kommunearbeider. Han er den eneste i NOMCK som uavbrutt har vært med siden starten i 1977. Bjørn er ikke den som rager høyest over bakken rent fysisk - men han er desto større som motorsyklist. Den skal faktisk være oppe før æljen klør seg på balla om mårran den som påstår han skal følge Bjørn når farten friskner til. Han har hatt mange forskjellige sykler i sin karriere. Vi kan ramse opp: Honda 125 Benly, Honda CB750F1, Kawa Z1000ST, HD jernsportster chopper, Honda VF1100C, Honda VF750C, HD Evo Superglide, Ducati Monster og fulldresser HD Electraglide.
     
Einar Einar - er en av de som ble med i NOMCK på den tiden da det var normalt å kjøre Suki GT100 med lomma fulle av tennplugger, og 70 tallets rødmende aftenssol kastet sitt lys inn i 80 tallets morgengry. Han var ivrig som motorsyklist, og flink til å gjøre seg bemerket ved hjelp av sin ofte brå overgang fra høy partyfaktor - til lett snorkende stillhet, på en og samme fest. Siden gjorde familielivet sitt krav på "gutten" - og han var ute av klubben noen år, før han igjen kom tilbake. Denne gang som mere ivrig motorsyklist enn noen gang.
Arbeidslivet har dratt Einar inn i for så vidt forskjellige yrker som tømmerfløter, forsvarsansatt uten offentliggjort stillingsbeskrivelse, lærer, delelagerekspeditør, discjockey og anleggsmaskinfører. Han har hovedsaklig en forkjærlighet for engelske og italienske motorsykler, og har blant annet hatt følgende sykler: Suzuki GT100, Honda CB750Four, Norton Commando, flere Triumph Bonneville og BSA modeller, Moto Guzzi LeMans, Ural 650 med sidevogn og Triumph Thunderbird Sport. I det siste har vi merket at det er iferd med å gro frem en "classic racer" i Einar.

Erik Erik på sin gamle Ariel 350 tidlig på '90 tallet. Erik driver sitt eget snekkerfirma og har vært med i klubben siden sent 80 tall. Han er glad i gode diskusjoner om alt fra både førkrigs og etterkrigs politisk historie, til hvordan støpeforma til sylinderen på en gammel Matchless porcupine ble laget. I tillegg til motorsykler så pusler han også litt med gamle amerikanske biler. Han har hatt - og har  flere interessante sykler. F.eks. Honda CB100,  Honda CB 750, stivramme flinta Triumph, Ariel 350, HD Flathead 750, HD shovelhead electra, HD twincam electra samt et HD shovelhead chopperprosjekt.
Erik tok mange turer ut i europa på sin gamle Shovel Electra - men flere endte med hjemtransport i kassebil eller med offentlig transportmiddel. Dette har alikevel ikke skremt ham fra å på ny dra sydover hver sommer. Dog etterhvert med mer pålitelig doning.
"Espær'n" Ser snill og koselig ut. Ser snill og koselig ut, men .... Espær'ns liv og levnad er vanskelig å summere på disse linjer, men han har med et kortere utdanningsavbrekk vært med siden starten i 1977. Er bilmekaniker, deleier i bilverksted, flyplassutstyrsforvalter og kaptein på Boeing 737 i et stort norsk flyselskap. Har i tillegg til å fortelle historier - også vært årsaken til historier - på både godt og vondt, da hans fysiske størrelse har brakt ham inn i mange "interessante" situasjoner. Har hatt uttallige sykler opp igjennom årene. Bl.a. Tempo 125, Honda CB100, Kawa 350, Honda CB550, Suki GSX750, Kawa Z750, Triumph Bonneville, HD shovel chopper, Kawa Z1300, Triumph Speed Triple, HD shovelhead superglide, HD twincam Caferacer prosjekt, Buell Ulysses, HD Road King - samt sikkert noen som er glemt.
Har periodevis vært litt kroppslig redusert pga for stor tiltro til kombinasjonen ivrig gassbruk - mer enn nok motorkraft, og dårlig veigrep.
"Frodo" Rørleggern har akkurat steget ut av sin rørleggerbil, og leter som vanlig febrilsk etter lighter en varm sommerkveld i 2006. Rørleggeren Frodo kom til bygda for noen år tilbake med en gammel bil full av rør på takstativet, og fant straks et livsgrunnlag for eget håndtverk i bygda, men sper også på med litt messebygging, bilberging og annen forefallende lastebilkjøring. Han er en blid kraftplugg som stort sett sitter fast i enden på en sigarett. Så langt har han besittet en Kawa Z1100, HD shovelhead lowrider og en Triumph Speedmaster.
Helge Helge i godt driv på Knutstorp Ring, Sverige 2006. Helge har sitt opphav i "dalstrøka innafor", og var tidligere medlem i Dozer MC Solør. Jobben som driftsleder på vårt lokale e-verk - gjorde at han ble lei pendlinga over skogen, og han ble permanent boende i Odal'n tidlig '90 tall. Dermed ble det også klubbovergang fra Dozer Mc til NOMCK. Helge kan betegnes som langtidsimpulsiv - bare han får tenkt seg godt om, og de løsninger han velger på saker og ting kan nok trygt også velges av andre. Helge er en fighter - og konkurrerer på motorsykkel både på asfalten sommerstid og i skogen om vinteren, og i begge disse grenene er han å regne blandt de bedre i landet. Han har vært innom litt forskjellige sykler som Kawasaki KH100, Kawa Z750, HD Evo Softail, HD Sportster (racer), Yamaha R6 (racer), Buell, HD Shovelhead chopper og et større antall Husaberg endurosykler.
"Jarne" Jarne - i ferd med å dra på seg sokkene en morgen hos Tångens MC i 1990. Jarne er en multiarbeidende universalkonsulent, og har vært med i NOMCK siden grytidlig '80 tall. Han er en mester i å løse problemer av de fleste typer. Han har nesten daglige turer ned i Ramsvika for å prøve øbbør'n, og han er det perfekte eksempelet på at menn bare er store gutter. Bytter sjelden sykkel i tide og/eller utide, og har hatt Suzuki GT550, Honda CB 750, Norton 16H "ratbike" (siden restaurert), Suki GS750, Honda ATC 110, HD panhead, Evo HD, Softtail twincam HD og det ser ut til at han har funnet roen på en orginal '03 Police HD. Jarne er også en stor tilhenger av alternativ motorisert underholdning - som hjullastere, gravemaskiner, snøscooter samt endel ting til. Det meste av det han pusler med kan du lese mer om på www.kjølen.no
Kai Dette ser kanskje ikke ut som noe bilde av en typisk motorsyklist - men bildet lyver. Bildet lyver. Kai har vært medlem siden bare et år eller to etter oppstarten, og han har som mange andre av vårt slag livnært seg ved å bygge opp ting av tre, betong og stål. Driver i dag sitt eget firma i denne bransjen. Han mener de beste festene er de uten musikk og avanserte matretter, og mener stemningen blir best når en når "formtoppen" sittende på ei snudd ølkasse i godt lag på et eller annet verksted.
Kai er en av de som det kan være vanskelig å huske alle motorsyklene til - for det har virkelig blitt noen opp gjennom årene. Noen riktignok bare som prosjekter - men la oss nevne: Tempo 125, Honda CB100, Yamaha TX750, Suki GSX750, Yamaha XV1000 Midnight Special, Triumph Bonneville chopper, Yamaha XJ600, HD Panhead chopper og Panhead Bobber, HD Flathead prosjekt, Yamaha XT600 i forskjellige utgaver samt Buell.
"Kiss" Kiss - i salen på sin Speed III Drøyt halvannet års tid etter vi hadde sagt farvel til 70 tallet kom Kiss inn i NOMCK's rekker. Han ble etterhvert en tynt behåret pratmaker i vårt sosialtekniske samfunn. Samlet sammen til livets opphold - først som lett distré fritenker og verktøymaker, siden som frustrasjonsbesitter foran en PC der han prøver å tegne og konstruere umulige ting etter beste evne. Trives godt med det han nesten ikke gjør lenger - sitte å "poppe" på ei ølflaske rundt et bål på en eller annen MC treff, og det har nå blitt en og annen tur nedover europa oppgjennom årene også. Har og har hatt flere sykler og prosjekter enn han strengt tatt rår med, men det vet han antageligvis ikke sjøl. Han har - og har hatt Suki GT100, Tempo Progress 200, Honda CB750 Four F2, Suki GSX750ES, Honda CB750 Four K2, to tre Honda CB750 prosjekter liggende i kasser et eller annet sted, Triumph Speed Triple og Ural 650 med sidevogn. I det siste er han blitt observert rødsprengt, svettende og pesende på en gammel totakts Suki 250 endurosykkel.
"Kjellkjell" Kjellkjell (pga stamminga) - eller "Kjell no mercy" - har hengt på diverse veivalser og asfaltutleggere langs norske veier det meste av sitt voksne liv, og har stått last og bram med oss siden midt på '80 tallet.
Han har vært innom Suki GS650L, HD superglide, Ducati 900SL, Ducati 748, Ducati 996 og Yamaha WR250.
Kjell var også Norsk mester i Harley drags tidlig på 90 tallet, og han har også såvidt prøvd seg litt i enduroløypa. Latteren er sjelden langt unna når han spretter korken av ei flaske god skotsk whisky i godt lag.
Kjetil Kjetil har for det meste tjent til livets opphold ved å holde i et hammerskaft, men han kan også bli sett utføre konsulentoppdrag for den lokale mørtelprodusenten. Han har vært innom klubben i to omganger. Som de fleste andre i NOMCK - har han vært innom både Honda CB100 og CB750, samt evo HD, Honda VTR1000 og Triumph Daytona. Kjetil er ikke utpreget høyrøstet - men sier ihvertfall ikke nei til en fest, og på ihvertfall etpar av sine motorsykkelturer på kontinentet har han hatt god hjelp av nyfelt trevirke, solid teip samt gode jekkestropper for å berge mann og doning fram til målet.
"Kumpa'n" Kumpa'n - med dattera bakpå supergliden. Frankrike 1997. En gjeng fra NOMCK var (nærmest som vanlig) på Camping Beauregard i Frankrike i '97. Anders fra Stockholm - eller "Kumpa"- som han like gjerne kalles, var også der på MC ferie med sin datter. Når den unge damen sov i teltet, kom han som regel å satte seg sammen med oss. Svensken var en trivelig kar, og ble invitert til NOMCK på fest den høsten. Han kom dit - og traff mange hyggelige folk, og kort fortalt er han nå gift med ei dame fra Odal'n. Kumpa'n startet sin karriere som motorsyklist på 70 tallet med en Triumph Bonneville som han stadig vekk kjørte ifra polisen i Stockholms tette trafikk med. Siden har det blitt en stor mengde sykler. Shovelhead Superglide. BMW GS - av både gammel og ny type. Honda Blackbird. Twincam Electraglide, samt masse endurosykler. Anders er maskiningeniør innen termodynamikk, og driver eget firma som jobber med mugg, sopp og råtebekjempelse. Han har også jobbet sine timer i restaurantbransjen, og har flere ganger vist oss kunstneriske evner på kjøkkenet.
Morten Morten på Electra'n. 2006 Morten er en gladgutt som nok hadde ønske om å slå seg sammen med oss før alderen tillot ham det midt på 80 tallet en gang. Lagersjef, lastebilsjåfør og daglig leder for et lokalt snekkerfirma har vært hans måte å tjene til salt i såret på, og han har heller ikke vært redd for å bruke de pengene til spandere på seg både lange motorsykkelturer og gode fester. Ja- og så må vi ikke glemme at han også har spandert på seg en Suki GS750, Kawa Z1000R, Triumph Troophy, HD Panhead bobber/chopper, HD Evo Superglide, Buell S1 Lightning, HD Twincam Electra og BMW R1150GS.
Morten er også ivrig snøscooterkjører - og har faktisk gjort det til en familiehobby.
"Murer'n" Murer'n Oddvar hørte vi målet på nesten hver gang vi var på Kongsvinger utover på 80 og 90 tallet. Så sant han ikke var på jobb i sitt murerfirma - men det kan umulig være så ofte - for som regel så sitter han ved det faste debattbordet på Esso tavernaen ved Gjemselund, og der er det tydeligvis ganske matnyttige diskusjoner som foregår, for det er ikke rent sjelden han dukker opp i lokalmedia med konstruktive utspill og meininger. Oddvar sier ihvertfall sjelden nei til en fest, og som regel blir det høylytt gapskratting rundt det stedet han befinner seg. Han har kjørt og kjører Honda CB750F, CB1100F, HD Evo softail, HD Springer softail og HD Crossbones.
Odd Odd - i et tankefullt øyeblikk. Ådd var en av de mange nykommerne i NOMCK på starten av 80 tallet, og han fant seg umiddelbart til rette - ikke bare ved bardisken, men også hengende i styret på motorsykler som helst gikk på bakhjulet det meste av tiden. Farten var til tider høy og satsingen frisk, og således har han satt spor etter seg høyt oppe i en lysstolpe på Skarnes. Da ble sykehusoppholdet langt. Odd har nesten bestandig jobbet med å stable tall og papirer oppå hverandre, og Odd på den gamle Honda'n - med slipset på bankuniformen flagrende etter halsen hans, var et vanlig syn for en 15 - 20 år siden.
Odd har kjørt Honda CB100, Honda XL500, Kawa Z400, Honda CB750 Four, HD Shovelhead Electraglide, Honda CB750F og Honda XL600.
Ola Enklere service på Triken. Kiel 1987 Ola er en av de det kan være vankelig å oppsummere som motorsyklist og person på disse få linjer - men han har kort fortalt vært med oss siden overgangen mellom 70 og 80 tallet, og han har jobbet med det meste innen universalkonsultasjon, svakstrøm/tele/kjøle/varme/montør og messerigging verden rundt. I tillegg driver han sitt eget firma Trix Import - som importerer det meste fra garasjejekker og dekk, til digre amerikanske biler. Han er ikke redd for å gå radikalt til verks når han skal finne sine egne veier innen motorsykkelbygging, og han er ekstremt løsningsorientert. Å ramse opp alt hva han har hatt av motorsykler er litt vanskelig, da mange av hans sykler har gjennomgått flere totalombygginger. Men vi prøver allikevel: Honda CB550 Four, Yamaha XV750 Special, HD Shovelhead chopper, HD750 Flathead Servicar, HD Evo Trike, Yamaha XT600 m. Sportster 1200 motor, HD Sportster 1200, HD Evo chopper, Sportster 1200 i japs R chassis, Suki RGV250 med XT600 motor, flere Yamaha XT550 og 600, HD Sportster "Electraglide", KTM Duke, HD Twincam chopper, Honda VTR1000 "dirttrack" og KTM LC4.
Her er en link til Ola's  presentasjon av egne sykler på allroad-mc.com.
Paal Paal venter på sitt heat. Våler raceway 1999 Om Paal kan det sies det at skal du bli kjent med han - ja da kan du ikke være redd for å gå inn i en frisk diskusjon om forskjellige temaer, for denne karen har sine meningers mot. Har for det meste jobbet som lastebilsjøfør, industrimekaniker og lufthavnsbetjent. Han kom med som medlem i NOMCK i 1981 og har vært en aktiv og driftig kar i mange sammenhenger der motorsykkel har vært hovedtemaet. Han kjørte dragracing med HD tidlig på 90 tallet, han kjørte classic sidevognsracing og han kjører classic roadracing  i dag. I tillegg var han en av initiativtagerne til Odalsenduro'n. Motorsyklene Paal har hatt til nå er: Suki GT100, Kawa Z1000ST (etterhvert ombygd til chopper), HD jernsportster chopper, HD Shovelhead chopper (etterhvert konvertert til Evo motor), HD Shovelhead Electraglide, HD dragrace sykkel, Yamaha XS650 sidevognsracer, flere HD Sportstere, bl.a. HD 1200 Evo sportster roadracing sykkel, Yamaha WR250, Suki GS1000E og HD Twincam Road King.
Ronny Ronny på litt høy tomgang og ellers totalt avslappet en sommerkveld i 2006 Ronny er en type du antagelig aldri vil se stresse. Han kom med i klubben tidlig på 90 tallet. Fysiske utskeielser av sportslig art, er noe som Ronny ser på med undring i blikket. Jobber som bilmekaniker og sammen med Asgeir er de fagopplæringsnemda for bilmekanikere i Hedmark. Ronny trives godt når han kan ta sykkelen ut en varm sommerdag for å dra å se på en gammel hensatt bulldozer, graver eller annet dieseldrevet utstyr. Får han den samme varme ettermiddagen tatt en båttur på Storsjøen mens han avslutter dagen med en pils i godstolen - ja da er dagen fullkommen for Ronny.
Ronny har kjørt Suzuki GSX1100, HD Flathead 750, HD Panhead bobber og HD Evo Wideglide.
Rune Rune studerer en nylig sveist eksosbøy til sin TM400 Rune er sammen med Terje, en av våre yngre medlemmer. Til det daglige brød prøver han å få både pålegg og smør ved å arbeide som snekker, og han kom med i NOMCK helt i slutten av 90 tallet. Før dette var han med i Sitting Bull MC Nord Odal. Rune er en stillferdig fyr som er dyptgripende interessert i motorsykler, og han klarer seg sjelden med bare en motorsykkel. Så langt har han hatt en Cagiva 125, Yamaha XJR1200, KTM 200, Kawasaki Z1300, TM400 og Aprilia RSV Mille R.
Sondre Sondre med den sykkelen har har likt aller best - eller..... Sondre er en fyr som er generelt glad i å kjøre motorsykkel, og han har vært med i klubben siden førsten på 90 tallet, og han har ofte hatt en finger med i spillet for å få igang debatter om klubbens forskjellige prosjekter eller andre gjøremål. Europeiske motorveier - og etterhvert faktisk også grusveier, har titt og ofte fått hilse på Sondre.  Han liker å variere litt på ting sånn år om annet, og således har han jobbet med for så vidt forskjellige ting som scenetekniker, bensinstasjonbetjent, lagerarbeider, lastebilsjåfør, vekter, elektriker, spesialavfallsbehandler og asfaltslusk. Variasjoner har det også vært i Sondre's motorsykkelpark gjennom tiden. Suki GP100, Yamaha XJ750 Seca, HD Evo Sportster, HD Shovelhead Superglide, HD Evo Lowrider, Husaberg 350 og BMW GS1150. I tillegg har han hatt "familiær disposisjonsrett" over sykler som Suki LS650 Savage, YamahaXJ600, Kawa Z650 chopper (den var "litt spesiell") og Honda Transalp. Det må heller ikke glemmes at Sondre er ivrig snøscooterkjører.
"Sviktor" Svein Viktor og Gro 1981. Akkurat som i dag. Det føles helt naturlig å avbilde Svein Viktor sammen med Gro. Det har bestandig vært dem siden forelskelse og seksualdrifter tok bolig i den blide langhåra jyplingen en gang i grålysningen mellom 70 og 80 tallet. Det var omtrent samtidig som han kom med i NOMCK. Svein har bestandig jobbet med bil. Først som mekaniker, siden som kundemottager og delelageekspeditør. Nå underviser han innen bilfag. Vi kan si om Svein at han aldri er blitt observert sur - og han bryr seg ærlig og oppriktig om andre menneskers ve og vel. Når han setter kjeften på vidt gap - å kommer med sin særegne latter, da er det ikke lenge før alle andre rundt ham ler like godt. Svein har kjørt sykler som Tempo 175, Yamaha RS100, Honda CB550 Four, Honda CB 500 Four chopper ( bygd i 1984 med eksosanlegg i 4 kant rør, og han har den enda!), HD 750 Flathead, Honda XL500 og HD Shovelhead Electraglide.
Tom Tom bistår Paal under Classic TT, Våler raceway 1999 Tom er en stillferdig ekte senior i vår klubb - og mer enn noen andre av oss har han dette med motorsykkel nedarvet i blodet. Hans far drev i mange år motorsykkelbutikk og verksted i bygda vår, og han var i sin tid speedwaykjøreren Basse Hveem's mekaniker. Det er ikke få av oss andre i klubben som i unge år gikk å siklet på en eller annen tohjuling i den butikken. Tom's kompetanse på motorsykler er det ikke mange som matcher! Han har vært mekaniker for team som som år etter år har satset tungt innen roadracing EM, i tillegg til sin egen løpskjøring. Det var hans roadracing satsing tidlig på 80 tallet som førte til at NOMCK ble innlemmet i datidens Norsk Motorsykkelforbund - i dag Motorsportsforbundet. Gjennom sitt etterhvert lange liv har  Tom hatt - og har så mange motorsykler - løpssykler inkludert, at vi bare nevner det han bruker mest i dag som er en Yamaha TRX850 til hverdagsbruk, og en Honda CB350 til classic roadracing. I tillegg er det en mengde sykler fra slutten på 60, 70 og 80 tallet. I det siste er også Tom blitt observert ivrig skruende på gamle sovjetiske sidevognsmotorsykler
Terje Terje er et av våre nyere og kanskje yngste medlemmer, og han er en stillferdig arbeidsom fyr, som definitivt ikke kommer til å plage andre noen gang. I det daglige lever Terje av å håndtere store gule dieseldrevne farkoster med lesseapparat, skuffe og tømmerklo på en av distriktets større treforedlingsbedrifter. Han er et friluftsmenneske, og glad i å reise til mange av verdens både kjente og mer ukjente steder - og om han ikke skriker høyest på fest, så benytter han ofte sjansen til å være med på dem. Terje har en iboende omsorg og vilje til å trå til litt ekstra der det trengs, og for de som trenger det. Han har tidligere fartet rundt på et lite knippe japsesykler, men kan i dag være å treffe på de underligste steder med sin BMW 650GS.
Tore B Tore triller ut sykkelen for å pakke på til europaturen i 1995 Tore B er NOMCK's sportslige alibi. Men han er alikevel ikke mer sportslig enn at han på slutten av 80 tallet ga opp en karriere i norsk toppseriefotball til fordel for å kjøre motorsykkel og drikke øl (ikke nødvendigvis samtidig) med oss i NOMCK. En skal være god skiløper den som følger Tore i Birkebeineren, Vasaloppet eller andre konkurranser. Men bevares -  mange er bedre også. Tore var i mange år elektriker, men ble lei letti stift og kabelbruer - så skolebenken ble igjen slitt, og i dag jobber han som elektroingeniør. Tore har bemerket seg med å flere ganger legge ut på lengre europaturer med sykler mange knapt ville tatt på butikken. Merkelig nok har det gått relativt bra? Tore har hatt Honda CB100, Suki GS550, HD Panhead bobber, HD Electra, HD Evo chopper/bobber og Honda XR600.
Tore Ø Tore - med blikket oppover, og sylindrene utover. Tore Ø er også en godt tilårskommen motorsyklist som med et avbrekk på noen år har vært medlem siden starten i 1977. Så langt har han tilbrakt hele sitt yrkesliv som vedlikeholdsmann på statsbanenes togsett. Tore er mer enn de fleste opptatt av musikk, og han er da også en særdeles ivrig gjest og tilskuer på forskjellige festivaler og konserter i løpet av et år. Når Tore sier han har booket et bra band til fester eller treff hos oss - da vet vi han har booket et bra band. Karrieren som motorsyklist begynte tidlig på 70 tallet - lenge før NOMCK's tid, og således har det da også blitt mange sykler og prosjekter gjennom årene. BMW R75, Suzuki GT750 "vannbuss", Norton Commando, Norton Commando chopper, Yamaha XS650 chopper, BSA B50, Nourish-Weslake i featherbedramme (den må du se å bli ferdig med Tore!!!), Honda VT700C (konesykkel), BMW R100RS og BMW R1100S.
 
Foto: Berit Krogstad. Harley News.
 
NOMCK 2002
Første rekke fra venstre: Tommy F (sluttet), Helge, Sondre og Jan Arne,
Andre rekke fra venstre: Rune, Oddvar, Asgeir, Ola, Bjørn, Erik, Morten, Lars (sluttet, nå medlem i Company MC), "Kiss", Paal, Espen og Tore Ø.
Bakerste rekke fra venstre: Ronny, Kjetil, Tom og Svein Viktor
 
 
 
Foto: Jens Haugen. Glomdalen.
 
NOMCK 1996
Sittende, liggende og på sykkel i første rekke fra venstre: Tore B. og Arne H. (sluttet) og Morten Ø.
Andre rekke fra venstre:Ola Ø (på sykkel), Ola G. (sluttet) "Kiss", Asgeir, Helge, Lars (sluttet, nå medlem i Company MC), Ronny, Tom, Jan Arne og Einar (sluttet).
Bakerste rekke fra venstre: Lars Martin (sluttet), Per Arne (sluttet), Christian B (sluttet), Paal, Arnfinn, Svein Viktor, Kjell Ola, Erik, Tommy B (sluttet), Odd Erik (sluttet), Tore Ø og Sondre.
 
Foto: Ukjent. Kilde: jarne-data
 
NOMCK 1992 - eller er det senere...?
Første rekke fra venstre: Jarne, Ola Ø, Ola G (sluttet) med Kiss i fanget, Morten Ø, Helge med Lars (sluttet, nå medlem i Company MC), Erik, Paal og Tommy B (sluttet)
Bakerste rekke fra venstre: Tore Ø, Sviktor, Tom, Arne (sluttet), Bjørn G, Kjell Ola, Einar (sluttet), Arnfinn, Asgeir, Sondre, Odd og Ronny.
 
Foto: Ukjent
 
NOMCK 1986
Sittende i første rekke fra venstre: Asgeir V (sluttet), Geir M (sluttet), Lars B (sluttet), Rune G (sluttet), Odd Erik (sluttet), "Kiss" og Jørn I (sluttet)
Bakerste rekke fra venstre: Bengt T (sluttet), Terje S (sluttet), muligens Knut Arne R? (sluttet), Morten R (sluttet), Frode L (sluttet), Håvard G (sluttet), Knut R (sluttet), Stian B (sluttet), Bjørn G,  Jan Arne, Erik R (sluttet), Svein R (sluttet) og Kjell Ola (gjemt bak Svein R)..